fbpx

Blog

SEO Τί είναι το SEO

Τί είναι το SEO και γιατί είναι τόσο σημαντικό

Πόσες φορές έχετε ακούσει τη φράση “search engine optimization” ή έχετε αναρωτηθεί τί είναι το SEO;

Μάλλον πολλές φορές. Και πιθανόν να φαντάζει οτι είναι δύσκολο ή, τουλάχιστον έτσι, να σας έχουν πεί. Η αλήθεια είναι πως, ναί, είναι αρκετά δύσκολη διαδικασία. Αποτελείται απο πολλά διαφορετικά στοιχεία και μια καμπάνια SEO για να είναι επιτυχημένη πρέπει να πραγματοποιείται απο ανθρώπους με ειδικές γνώσεις.

Τί είναι το SEO λοιπόν;

Μη χρονοτριβούμε και ας μπούμε κατευθείαν στο ψητό. Παρακάτω αναφέρουμε τα κύρια συστατικά του SEO.

  • Keywords (λέξεις-κλειδιά)

    Σκοπός των λέξεων-κλειδιών είναι να βρίσκουν το επιθυμητό περιεχόμενο σε κάθε αναζήτησής τους στις μηχανές αναζήτησης. Για το λόγο αυτό, πρέπει να γίνει καλή έρευνα για το ποιές λέξεις-κλειδιά θα χρησιμοποιηθούν και η επιλογή τους πρέπει να είναι προσεκτική. Είναι πολύ σημαντικό τα keywords να έχουν υψηλά ποσοστά αναζήτησης και χαμηλό ανταγωνισμό, ώστε να είναι αποτελεσματικά.

    Αντιλαμβανόμαστε, λοιπόν, οτι οι λέξεις-κλειδιά είναι αυτές που θα συνδέσουν το περιεχόμενό σας, τα πρϊόντα ή τις υπηρεσίες σας με τις αναζητήσεις των χρηστών στο Διαδίκτυο.

  • Περιεχόμενο

    Άλλο ένα ζωτικό στοιχείο του SEO για να προσελκύσετε και να προσεγγίσετε περισσότερο κοινό, είναι το περιεχόμενο. Για να καταλάβετε τι εννούμε, θα χρησιμοποιήσουμε ένα απλό παράδειγμα.

    Ας υποθέσουμε οτι έχετε ένα κατάστημα με δομικά υλικά, εργαλεία, είδη οικιακής διακόσμησης, είδη κηπουρικής και επιθυμείτε να αυξήσετε τη προβολή σας. Θα μπορούσατε, λοιπόν, να δημοσιεύσετε μερικά άρθρα όπου θα δίνετε οδηγίες για το πώς να βάψει κάποιος τα κάγκελα του σπιτιού του, να επιδιορθώσει τους τοίχους του σπιτιού του, το σωστό τρόπο να φυτέψει φυτά στο κήπο του και πολλά άλλα.

    Όταν ένα άτομο, λοιπόν, επιθυμεί να μάθει αυτές τις πληροφορίες και τις αναζητεί στο Διαδίκτυο, το άρθρο σας θα εμφανιστεί πρώτο. Θα αναπτύξετε με αυτό το τρόπο μια προοπτική πώλησης, διότι όταν αυτό το άτομο τελικά αποφασίσει να βάψει τα κάγκελα, θα είστε ο πρώτος που θα του έρθει στο μυαλό.

    Το περιεχόμενο πρέπει να είναι εκπαιδευτικό, ενδιαφέρον, συναφές και συναρπαστικό. Και μπορεί να έχει τις παρακάτω μορφές:
    1. Περιεχόμενο ιστοσελίδας
    2. Βίντεο
    3. Blog
    4. Infographics
    5. e-books
    6. Δημοσιεύσεις στα social media

  • Off-page SEO

    Περιλαμβάνει όλες εκείνες τις πρακτικές που συμβαίνουν εκτός και όχι μέσα στον ιστότοπό σας. Η κύρια τεχνική που χρησιμοποιείται είναι τα “backlinks”. Είναι σύνδεσμοι που συνδέουν και οδηγούν απο μια ιστοσελίδα σε μια άλλη. Είναι πάρα πολύ σημαντικά και όταν υπάρχουν αυξάνουν κατα πολύ το SEO ranking στις μηχανές αναζήτησης.

    Θα σας δώσουμε ένα πολύ απλό και σύντομο παράδειγμα. Με μια γρήγορη αναζήτηση στο Google σχετικά με τις πιο σημοφιλείς ιστοσελίδες στην Ελλάδα, μπορούμε να βρούμε , για παράδειγμα, το Newsbeast.gr. Τα “κλικς” σε αυτον τον ιστότοπο είναι κάτι εκατοντάδες χιλιάδες ανα μήνα. Πράγμα που σημαίνει οτι ο κόσμος προτιμά αυτόν τον ιστότοπο και η Google το κατατάσσει αμέσως στα πιο αξιόλογα περιεχόμενα. Συνεχίζοντας το προηγούμενο παράδειγμα με το κατάστημα δομικών υλικών και εργαλείων, άν ένα άρθρο σας δημοσιεύονταν σε μια σελίδα του newsbeast.gr και οδηγούσε με ένα σύνδεσμο στον ιστότοπό σας, τότε ο αλγόριθμος της Google θα αντιλαμβανόταν το περιεχόμενό σας ώς πολύτιμο. Αμέσως, λοιπόν, θα αυξανόταν η αξία του δικού σας ιστοτόπου και η θέση σας στα αποτελέσματα αναζήτησης θα ανέβαινε.

  • Local SEO

    Το Local SEO γίνεται όλο και πιο σημαντικό καθώς οι περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν κινητές συσκευές για τις αναζητήσεις τους στο Διαδίκτυο. Έχει παρατηρηθεί οτι περίπου το 57% των αναζητήσεων προέρχονται απο smartphones ή tablets.

    Εάν, για παράδειγμα, είστε κάτοχος ενός εστιατορίου, το local SEO θα σας εξασφαλίσει οτι όποτε κάποιος χρήστης αναζητήσει ένα εστιατόριο και είναι κοντά στη περιοχή σας, θα εμφανιστείτε στα αποτελέσματα της αναζήτησής του.

  • Search Engine Marketing

    Το search engine marketing ή αλλιώς SEM, αφορά τη πληρωμένη καμπάνια μάρκετινγκ και περιλαμβάνει τα Google Ads, social media ads, pay-per-click, google shopping ads, display ads και πολλά άλλα.

    Παρόλο που απο μόνη της δεν αποτελεί σημαντική συνιστώσα για μια ολοκληρωμένη στρατηγική μάρκετινγκ, κατέχει ωστόσο σημαντική θέση και μπορεί να σας βοηθήσει να προσλκύσετε νέο και μεγαλύτερο κοινό.

Γιατί είναι τόσο σημαντικό και απαραίτητο;

Αφού αναφέραμε τα βασικά στοιχεία μιας στρατηγικής SEO καταλαβαίνουμε οτι η αξία του είναι σημαντική και αποφέρει τεράστια ωφέλη σε μια επιχείρηση. Στο infographic που ακολουθεί μπορείτε τι μπορεί να προσφέρει μια επιτυχημένη στρατηγική SEO στην επιχείρησή σας.

Συμπέρασμα

Όπως βλέπουμε, η επίτευξη ενός καλού SEO απαιτεί ιδιαίτερες γνώσεις και ικανότητες. Παρόλα αυτα, είναι εμφανές οτι άν μια εταιρία θέλει να έχει ισχυρή παρουσία στο ίντερνετ, το SEO είναι απο τα σημαντικότερα εργαλεία για να πετύχει τους στόχους της, να αυξήσει το brand awareness, την επισκεψιμότητα, την εμπειρία των επισκεπτών, τα conversions και πολλά άλλα.